No Poo aneb život BEZ ŠAMPONU



Mám světlé, jemné, dlouhé vlasy, které se mírně vlní. Jsou malinko prosvětlené melírovými proužky. Dlouho jsem odolávala a No Poo nezkusila. Žila jsem síti obecných omylů:
1. že si lidé praktikující No Poo hlavu nemyjí... že čekají, až se vlasy přestanou mastit. Že nemytí znamená onu cestu k přirozené rovnováze.
2. že vlasy smrdí
3. že se dlouhé vlasy nedají rozčesávat bez používání další chemie
4. že vás nikdo neostříhá
5. že se No Poo vlasy nedají barvit
...
Když jsem se konečně ponořila do tajů No Poo a dozvěděla se, že si hlavu můžete mýt třeba 10x denně, tak jsem si řekla: " Jdu do toho!"

Naběhla jsem do bio krámu a koupila bio mýdlo na hlavu. Jako začátečníkovi mi přišlo nesmyslné mýt si hlavu jen vodou... Myslela jsem si, jak jsem naplnila pravidlo o vlkovi, který se nažral a koza zůstala celá:) Po prvním mytí mě od mýdla na vlasy odradilo, jak strašně moc štípe do očí. Bože, myslela jsem, že oslepnu. Několik nekonečných minut jsem se snažila dostat mýdlo z očí a nevypadnout při tom bolestí z vany... Když jsem s očima jak králík konečně ukončila očistu a vlasy vysušila, nemohla jsem uvěřit tomu, že TOHLE jsou moje vlasy...Moje vlastní vlasy byly na omak strašně divné. Jako když trochu lepkavé a kam jsem je dala, tam zůstaly. Nic na co jsem byla zvyklá. Nakonec jsem je nahodila na patku a šla.

Každé další mytí jsem už byla chytřejší. Mýdlo jsem zahodila a začala splachovat vodou a čajem z heřmánku. Mám přeci světlé vlasy a u nich chci zůstat. Musím říct, že takhle divoké, hutné a sexy vlasy jsem ještě neměla. Někteří mě podezřívají z toho, že je mám "nastřelené", jiní, že jsou prodloužené... staly se středem pozornosti. Je jich asi 2x tolik, skoro nevypadávají a skvěle drží. U hlavy jsem je měla vždycky splihlé a na koncích se neuvěřitelně cuchaly..dnes je češu bez kondicionéru a u hlavy stojí poslušně jak vojáci hradní stráže. Zatím jsem v procesu zvykání na bezšamponovou metodu. Ale za mě můžu říct, že je to paráda! Musíte toto přechodové období vydržet, pokud chcete na No Poo metodu přejít a při pocitu hůře umytých vlasů(pohledově mastnějších) použít trochu suchého šamponu bez aluminia.

NĚKOLIK RAD:
1. Vlasy se nechovají jako vlasy, na které jste byli doposud zvyklí z mytí šamponem. Jsou jiné, přirozené, odráží váš zdravotní stav a náladu.
2. Vlasy se musí česat a kartáč vymývat. Nejlepší kartáč na dlouhé vlasy je typ tangle teezer(dá se koupit i za pár kaček v Kiku a funguje výborně).
3. Vlasy se nemusí promašťovat kondicionérem. Mám jich doma celou sbírku, ale fungovaly mi vždy jen první den. Bez šamponu češu krásně i bez dodatečného maštění.
4. Pokud chcete promašťovat, domatlejte, co máte doma a pak už vám bude stačit trocha přírodního třeba kokosového oleje.
5. Vlasy nesmrdí, ani když je myjete pouze vodou. Je to tak, věřte mi:o) Myjte ovšem důkladně. Zvlášť u dlouhých vlasů musíte vlasy pěkně podebrat a vydrbat je i zespodu hlavy a nad ušima.
6. Vlasy opravdu dlouuuuuuho schnou. Nebojte se použít fén. prosušte je u hlavy. Paradoxně nemají tendenci se přesušit.
7. Bezšamponovou kúru zahajte po návštěvě kadeřnice. Získáte tak čas, abyste se psychicky připravili na další návštěvu salónu, kde bývá praxe taková, že se šamponem prostě myje. Zkuste na to kadeřnici připravit dopředu, že chcete jen oplach vodou, případně si do lahvičky připravte váš oblíbený odvar a přineste jí ho, ať má pocit, že dělá svou práci jak nejlépe umí;o)
8. S barvami zkušenost nemám, prý dobře funguje hena.
9. Melír už dávat nebudu. Zkusím dlouhodbě heřmánek a uvidíme.
10. S mytím sodou, či octem zkušenosti nemám, dle mého názoru stačí voda a odvary z bylin(heřmánek na světlé vlasy, kopřiva na tmavé a také na vypadávající vlasy).
11. Pokud musíte patlat na vlasy nějaké masky, určitě si vystačíte s přírodními ingrediencemi(vajíčko, olivový olej, ovesné mléko, med apod.)
12. Při svědění pokožky nejlépe funguje lopuchová vlasová voda od Alpy. Stojí asi 30,- Kč. To je tedy balzám na všechny problémy s pokožkou hlavy.
13. Bezšamponové metodě ZDAR! NAZDAR!

Komentáře

Oblíbené příspěvky